Another box of Hotcorn

sâmbătă, 29 decembrie 2007

Manele

Ma uitam ieri pe Pro TV la Camera 1408, asumandu-mi riscul de a innebuni pe timpul reclamelor interminabile. Stateam cu sufletul la gura, mai mult pentru ca ma asteptam in orice clipa sa apara tipele alea in costume extra-mulate care lanseaza seria de 20 de minute de publicitate (daca nu stiti la ce ma refer, inseamna ca nu ati prins niciodata reclame pe Pro TV ceea ce mi se pare foarte putin probabil).
Dupa ce filmul intrase in desfasurarea actiunii, inevitabilul s-a intamplat, iar eu am schimbat instant postul. Am mutat pe Antena 1, unde am fost izbit de crudul adevar: suntem o tara de tigani si de manelisti. Pana in acel moment eu consideram Pro TV-ul ca fiind leaganul manelelor in televiziunea romaneasca, dar m-am inselat. Fenomenul inculturii s-a extins si la posturile concurente in spiritul "tiganul nostru, stapanul nostru", sau "manelistul are intotdeauna dreptate". Dan Negru (de ce nu ma mir), prezenta foarte agitat, stare caracteristica acestui prezentator, noaptea de revelion la Antena 1. Aceasta urma sa fie un fel de batalie daca am inteles bine intre manele si muzica mai "normala" intre cultura romaneasca si cea manelista, cu participarea extraordinara a celor mai tari manelisti ai momentului.
Daca nici macar televiziunile, care sunt formatoare de opinii si care influenteaza populatia, nu dau un exemplu si nu promoveaza cultura, suntem pierduti. Mi se face sila cand ii vad pe Maruta sau pe Negru cum sunt obligati (sunt convins ca nu sunt impatimiti ai manelelor) sa zambeasca in timp ce distrug orice ramasita de cultura din televiziune. Pe de alta parte, nu-i inteleg pe prezentatori cum se pot cobori la un asemenea nivel incat sa promoveze niste dobitoci cu mai putine clase decat am eu degete la o mana. Oribila tara in care traim... Pe zi ce trece incep sa inteleg mai bine, de ce parintii ne tot indeamna sa plecam de aici. Suntem o gaura neagra pe harta Europei si asta e adevarul.
P.S: Nu mi-a placut Camera 1408, dar macar stiu pe ce posturi sa nu ma uit de Revelion.

Un comentariu:

Arthur spunea...

Nu suntem o gaură neagră că aia atrage tot în jurul ei ceea ce ar însemna că ar trebui să fie ceva ca în melodia celor de la Cassa Loco „Eterna și fascinanta Românie”: Americani, germani și alte zeci popoare
Ne bat în poarta țării, așteptă la hotare.

Tot ce putem spera este să pice cât mai mulți răpuși de sabia colesterolului și a altor afecțiuni mortale...