Another box of Hotcorn

marți, 25 decembrie 2007

Metroul

Eu, ca multi altii inaintea mea, cand eram mic si naiv mi-am pus intrebarea "De ce sa merg cu masina cand pot lua metroul?". Intre timp am mai crescut, experienta mea in domeniu largindu-se cu o serie de experiente cel putin neplacute.
Sa incep cu inceputul. Ca sa evit aglomeratia infernala din trafic, pentru a ajunge la facultate (sau in orice alta locatie care necesita traversarea centrului), las masina la statia de metrou Aviatorilor si iau, da ati ghicit, metroul. Partea buna e ca in orice ora a zilei, de la Aviatorilor spre Unirii gasesti loc pe scaun. Insa, de la Unirii ti s-a terminat norocul. La ora 7 dimineata, schimb la Unirii si iau linia Gara de Nord-Dristor, spre Eroilor. Doamne Dumnezeule, cea mai mare greseala a vietii mele, pe care in mod inexplicabil o repet aproape zilnic (poate am o tenta de masochism). Doar ca sa te urci in metrou, trebuie sa ai o pregatire fizica redutabila. Presupunand ca am reusit sa ma inghesui printre sutele de oameni pana in vagon, aici ma izbesc de o alta problema a societatii moderne: igiena. Cat de scump poate fi un sapun? Prea scump, se pare ca ar zice unii. Cele 2 statii pana la Eroilor par a fi 10, iar caldura constanta iti provoaca delirari si stari de lesin. Nu exagerez. Cand in sfarsit cobor, sunt nevoit sa astept metroul spre Politehnica. Acesta vine intotdeauna gol (Eroilor fiind capat de linie). Ati zice ca e de bine, insa sunt sigur ca va puteti inchipui ce sunt in stare sa faca zeci de oameni ca sa prinda loc pe scaun in vagoanele vacante. Nu puteti? Faceti o vizita la Eroilor in intervalele 07:00-08:00 sau 17:00-20:00 si va veti convinge.
Sa zicem ca am acoperit acest aspect si sa inchei cu o concluzie dureros de evidenta: Metroul e prea aglomerat (Vai, ce cliseu). Lasa ca nu strica s-o zicem cat mai multi. Poate se trezeste "cineva" (ADRIEANE trezeste-te) si se gandeste ca poate n-ar fi rau sa adauge niste garnituri pe rutele aglomerate. Eh, greu cu trezitul asta, ce sa mai zic de gandit.
Sa trec la partea sociala a temei. Oameni buni, pentru a mia oara, la urcarea in metrou se aplica regula prioritatii de coborare. Intelegeti? Cum in trafic exista regula prioritatii de dreapta, aici exista regula prioritatii de coborare. Asta inseamna ca nu trebuie sa va imbulziti ca animalele in metroul ultra-aglomerat pentru ca oricum nu aveti unde daca nu coboara cei dinauntru. Intr-o fericita zi, am avut onoarea de a fi impins cu atata vointa si pasiune incat nu am reusit sa cobor unde trebuia si am mers o statie in plus. N-am facut nimic... Ce era sa fac? Voi ce-ati fi facut? Sa ma iau la cearta cu toti nespalatii? Ce rezolvam? Poate ca odata cu schimbarea in conducere pe care o dorim cu totii (inclusiv eu) ar trebui sa ne schimbam si noi.
Probabil ca voi mai reveni asupra acestui subiect, insa pana atunci va las cu o poza foarte graitoare:


2 comentarii:

Anonim spunea...

:))... aceeasi problema si la mijloacele de transport supraterane. Pur si simplu Bucurestiul a devenit Mecca taranilor si a tiganilor. Daca vrei sa calatoresti mai civilizat iti sugerez sa pleci mai devreme de-acasa si sa mergi cu masina pana la facultate... Apoi, te asezi la o "terasa" si bei un nechezol ca sa treaca timpul pana incepi cursurile :D sau... iti faci "cunostinte" in Regie si dormi in deplasare :D

Gruia spunea...

Frati`miu, in primul rand ca niciun copil de pe lume nu isi pune intrebarea aia pana cand nu se urca la volan ! Doi, daca mergi asa des cu metroul ma gandesc ca te-a dus capul sa te pozitionezi langa marginea peronului, iar cand intri sa nu te mai duci pana pe scaun, ca ai 19 ani si nu mori daca stai langa usa pe care tre' sa iesi. Cat despre aia care se baga inainte sa coboare lumea, nu incerca tu sa fii un om mai bun decat ceilalti, ca nu te ajuta la nimic. Nu fi trist, si baga-te, ca de-aia ai maini si umeri !