Another box of Hotcorn

miercuri, 26 decembrie 2007

Trafic

Daca tot am zis de metrou, in aceeasi ordine de idei, voi posta cateva cuvinte si despre mirificul trafic bucurestean. Cu totii stim ca e de toata jena, cu totii stim ca nu e la nivel european, cu totii stim ca trebuie facut ceva. Sa va povestesc una dintre multele mele aventuri de pe plaiurile stradale ale Capitalei. Sunt convins ca multi dintre voi ati trecut prin asemenea cosmaruri si ca ma veti intelege cand spun ca nu mai suport. Sa zicem ca cea mai urata experienta din viata mea de sofer (scurta ce-i drept) a avut loc pe 5 decembrie 2007, de Mos Nicolae. Aveam antrenament la sala Leu pe Iuliu Maniu, la Electronica la ora 20:30. Urma sa plec din Baneasa. Luand in calcul traficul de la ora de varf si conditiile nefavorabile (ploua) am zis ca daca plec la 19:00 ajung la timp. Pana pe Ion Mihalache am mers surprinzator de bine, ajungand pe respectiva artera in jur de 19:20. Dar, cum "all good things come to an end", am intampinat un blocaj masiv, in care totusi izbuteam sa ma deplasez. Intr-un tarziu (19:50) am ajuns la intersectia cu linia tramvaiului 41. Aici, privelistea demonica imi zgarie retinele: coada se intindea pe intreg podul Grant, pana in Crangasi. In astfel de situatii, rabdarea mea si asa aproape inexistenta ar disparea complet si as intoarce instant. Insa, cum aveam de-a face cu tramvaiul usor, care este "protejat" de grilaj, nu aveam unde intoarce si tot ce puteam face era sa rabd. "Wait to live, wait to die", nimeni nu mai stia daca si cand vom iesi din infern. La Radio cu cateva minute in urma eram informat ca jumatate din Bucuresti este blocata (era deja clar in ce jumatate ma aflam). Ulterior, stirea s-a extins la "Bucurestiul este blocat" (asta ca sa dispara orice dubiu cu privire la zona in care circulam). La 20:30 am reusit sa ajung la stopul din Crangasi. Nu are rost sa continui cu povestirea, va puteti inchipui ce cozi am mai prins pe langa Dambovita. Ideea e ca am facut 2 ore din Baneasa pana pe Iuliu Maniu. In acelasi timp faceam de 2 ori dus-intors Bucuresti-Ploiesti.
Si acum, invataturile si concluziile: nu avem conducere; suntem un oras aflat in anarhie. O solutie imediata si destul de simpla ar fi corelarea semafoarelor, solutie care s-a mentionat in nenumarate randuri dar nimeni nu o ia in seama. Domnul Videanu in schimb doreste sa ridice masinile parcate ilegal. In alte cuvinte, vrea ca orasul sa mearga pe jos. Presupun ca nu i-a trecut prin cap edilului ca ar fi inteligent sa construiasca intai parcarile subterane cu care se lauda cand si-a inceput mandatul si abia apoi sa inceapa sa ridice masinile parcate neregulamentar.
In urmatorul post o sa abordez si tema soferilor "cu nevoi speciale" care aplicand regula "prioritatii de smecher", taie benzi, trec pe rosu, depasesc coloana, etc. Stay tuned.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Daca faci Bucuresti-Ploiesti-Bucuresti-Ploiesti-Bucuresti in 2 ore iti dau masina mea. :P

LocKi spunea...

Ieri (26 decembrie) l-am facut in 30 de minute :P. Da stiu ca era gol, dar totusi.