Another box of Hotcorn

duminică, 17 februarie 2008

Cele 7 minuni naturale ale lumii

După cum bine ştiţi, iniţial au fost cele 7 minuni ale lumii antice (Piramida lui Keops, Grădinile suspendate ale Semiramidei, Statuia lui Zeus din Olimp, Mausoleul din Halicarnas, Farul din Alexandria, Templul lui Artemis şi Colosul din Rhodos). Apoi, în urma dezvoltării civilizaţiei şi a capabilităţilor constructive, oamenii au conceput recent noile minuni ale lumii printre care se numără Marele Zid Chinezesc şi Taj Mahal. Ultima idee este cea a numirii minunilor naturale, iar surpriza este că participă şi ţara noastră, fapt care mi-a amintit de un banc mai vechi: Umblau Dumnezeu cu Sfântul Petru deasupra lumii şi împărţeau bogăţii naturale pe toate teritoriile, când deodată sacul cu "bunătăţi" s-a spart deasupra României. Munţi, ieşire la mare, zăcăminte naturale, ţara avea tot ce e mai bun. Petru, disperat îl întreabă pe Dumnezeu: Doamne, ce facem acum? Nu mai e echilibru în lume! La care Dumnezeu calm: Lasă mă că aici îi punem pe români. Şi ca să mă leg de acest banc, nu prea văd cum am fost noi capabili să menţinem într-o stare demnă de minune naturală orice bogăţie de care ne bucurăm... Dar, cu toate astea, se pare că Peştera Scărişoara este în competiţie cu Loch Ness din Scoţia sau cu Laguna Albastră din Islanda. Tari suntem frate! Şi dacă mă duc acum în peşterile ţării câte kilograme de gunoaie găsesc? Habar n-avem să promovăm turismul şi să atragem investiţii, dar suntem nominalizaţi pentru minunile naturale ale lumii. Noroc cu natura cu care am fost binecuvântaţi că altfel eram morţi pentru restul lumii.

Niciun comentariu: