Another box of Hotcorn

miercuri, 30 ianuarie 2008

In lipsa de ocupatie

Prea mult invatat strica, mai ales la analiza. Asa ca dupa o serie de integrale duble si triple mai mult sau mai putin intelese, mi-am lasat mintea sa zburde pe campii mai filozofice. Si am fost strafulgerat de o idee paradoxala: presupun ca exista masina timpului si ma intorc in trecut pentru a opri un mare incendiu. Intru in cladirea care stiu ca va arde, unde rastorn din greseala o canistra cu kerosen, incendiind cladirea. Asadar eu sunt cauza focului. Destinul mi-a dictat sa ma intorc in timp? Puteam sa fac alegerea sa nu ma duc in trecut, prevenind astfel incendiul?
Mi s-a facut pofta de asemenea paradoxuri asa ca am apelat la amicul google si am gasit cateva ipoteze interesante:
1. Daca astazi sunt 0 grade, iar maine va fi de 2 ori mai frig, cate grade vor fi?
2. Tot ce spun eu este o minciuna (deci si ce am zis este minciuna, asadar eu spun adevarul. Dar daca spun adevarul inseamna ca e adevarata afirmatia "tot ce spun eu este o minciuna")
3. Ce se intampla daca te deplasezi cu viteza luminii intr-o masina si aprinzi farurile?
4. Daca intr-o padure cade un copac, fara ca acolo sa se afle un observator de orice natura, acel copac in cadere va face zgomot?
5. Nu poti ajunge de la punctul A la punctul B, pentru ca trebuie sa parcurgi 1/2 din distanta de la A la B, iar apoi 1/2 din 1/2 si tot asa.
6. Intr-un oras exista un singur barbier. El barbiereste toti indivizii care NU se barbieresc singuri si NU barbiereste indivizii care se barbieresc singuri. Barbierul se barbiereste pe el insusi?
Ajung deocamdata. Daca mai gasesc astfel de paradoxuri interesante le voi posta.

Niciun comentariu: